maanantai 3. syyskuuta 2007

Kalifornia style

Tanaan on Labor Day. Ma en ihan tarkkaan tieda mita se tarkoittaa, mutta eipa nayta nama paikallisetkaan sen kummemmin. Olen sita koittaanut kysella kaikilta, mutta samaa "ei aavistustakaan" tule vastaukseksi. Mutta jonkin nakoinen pyhapaiva on siis kyseessa.

Eilen taisi menna lampoennatykset rikki, ainakin tana aikana kun mina olen taalla ollut. Jotenkin on janna kun minulla on ihan sekaisin kaikki vuode ajat, sita vaan menee ja katsoo, etta mita tulee. Tuntuu kylla aika kesaiselta vielakin. Taalla on kylla muutenkin kaikki ajantaju vahan kadoksissa. Minulla ei ole oikeastaan aavistustakaan, etta mika viikonpaiva tai sen kummemmin kellonaikakaan. Kaikki sellainen paivarytmi ja muu mihin tuttunut on mennyt sekaisin. Tai oikeastaan vaan uusiksi.

On ihan piristavaa vaihteeksi elaa silleen oman mielen mukaan, ei aikataulun mukaan mihin on tottunut. Ma kun olen sellainen, etta kaikki pitaa olla tip top ja sujua tasmallisesti. Tai olin ainakin ennen. Nyt ma olen ehka vahan omaksunut sellaisen rennomman kalifornialais-asenteen.

Nyt tama kalifornialais-tytto lahtee shoppailemaan.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Nauti lämmöstä. Täällä alkaa olla syksy. Mummo

Annina kirjoitti...

Helou taas

Kiitos meilistä :)
Suomessa on kyllä jo syysfiilikset - ja onhan jo syyskuu :) Oon ihan rätti kun sekä töissä että uudessa kodissa riittää hommia yllin kyllin. Muutto meni hyvin ja nyt on pitänyt opetella uutta työmatkaa ja muita rutiineja. Päinvastoin kuin sulle, mulle uni maittais ihan hyvin just nyt! Toivottavasti saat pian rytmistä kiinni.

Tuosta ruokajutusta tuli mieleen, kun Niklaksen siskot olivat kesällä LA:ssa ja kertoivat siitä. Kaikki roskaruoka nimittäin on todella paljon halvempaa ja supersized eli jätti-isoissa pakkauskoissa kun taas hedelmistä ja vihanneksista saa pulittaa sievoisia summia...

Tommikin näemmä on täällä käynyt kurkkaamassa :) Jee.

Mut nyt palailen käyntikorttien ihanaan maailmaan, terkut Huvilalta.

pain!pain!pain! kirjoitti...

parasta kyllä kun suomalaisten ylikireä ja ylitäsmällinen asenne saa pientä lunkia otetta maailmalla. sama se on täälläkin minulle tapahtumassa.

jos on tapaaminen sovittu kello kahdeksaksi niin suomalaiset saapuvat 10 min etuajassa, saksalainen tasan kahdeksan, ranskalaiset 15 yli ja chileläiset/latinot 30 yli.

ja tämä tarina on tosi :D ja kuvaa mun mielestä oikein hyvin jokaista maata haha.

nyt sitä osaa jo itsekkin tulla myöhässä ja ottaa paljon rennommin kaiken suhteen. tai noh. ehkä noi kouluduunit on vielä hitusen liian vakavalla vaihteella menossa. tiedä häntä.

minkälaisia lämpötiloja siellä sitten on nuo hellelukemat? talvi vielä täällä ja kylmä. kelpaisi kyllä hellekelit pikkuhiljaa. vkonloppuna pääsi hieman maistamaan mutta nyt taas kylmeni roimasti ):

-t